Story Box-ID: 21386

aleo solar AG Marius-Eriksen-Straße 1 17291 Prenzlau, Deutschland http://www.aleo-solar.de
Ansprechpartner:in Andreas Hoschke +49 40 36905055
Logo der Firma aleo solar AG
aleo solar AG

aleo solar AG signs solar module contract worth over EUR 30 million

Supply and cooperation agreement with GILDEMEISTER subsidiary a+f GmbH

(lifePR) (Oldenburg/Prenzlau, )
aleo solar AG today announced that it has signed a supply and cooperation agreement with a+f GmbH. a+f GmbH is a subsidiary of the GILDEMEISTER technology group, the world's leading manufacturer of metal-cutting machine tools. a+f GmbH launched its SunCarrier on the market in 2006. The SunCarrier is a sun-tracking carrier system for solar modules. a+f GmbH needs solar modules to equip its SunCarriers for several large projects in southern Europe. The company has chosen aleo solar as its supply and cooperation partner for these projects. aleo solar will provide its high-quality solar modules under the terms of a supply contract worth over EUR 30 million. The first joint project will be carried out between autumn 2007 and summer 2008. The agreement will bring in over EUR 20 million in 2008.

Thomas Petsch, managing director of a+f GmbH, believes the quality standards of the solar module manufacturer will be of great benefit to this cooperation. "aleo solar AG was our first choice for large international projects due to the quality of its products and the high yield of its modules. The PLC-controlled SunCarrier automatically orients itself on the position of the sun, allowing it to achieve a 32% increase in performance over fixed elevated systems. The international orientation of aleo solar AG fits well with our strategy in southern Europe. We'll take this journey together."

Jakobus Smit, chairman of the Management Board of aleo solar AG, is confident as well. "aleo solar AG can now offer turnkey, multi-megawatt projects. The SunCarriers are distinguished by their long lifespan and low maintenance requirements. Through this cooperation, we'll gain additional experience in large-scale projects with a powerful partner at our side. We want to continue to grow internationally, and this year we will have generated around 30% of our revenue abroad. We anticipate strong demand in Greece as well as Spain.".

aleo solar AG

Die aleo solar AG mit Vertrieb in Oldenburg (Niedersachsen) und Fertigung in Prenzlau (Brandenburg) wurde im September 2001 gegründet und stellt Solarmodule auf Basis von Siliziumzellen her. Das Werk in Prenzlau hat eine Jahreskapazität von 90 Megawatt und wird derzeit auf 180 Megawatt erweitert. Seit Anfang des Jahres 2007 wird auch in Santa María de Palautordera (Spanien) mit einer Jahreskapazität von 10 Megawatt produziert. Das Unternehmen hat im Jahr 2007 einen Umsatz von 242,1 Millionen Euro erwirtschaftet. In der aleo solar-Gruppe sind aktuell 623 Mitarbeiter beschäftigt. Seit Juli 2006 ist die aleo solar AG im Prime Standard der Frankfurter Börse notiert (DE000A0JM634). Das Unternehmen hat sich mit einer 19-Prozent-Beteiligung an dem Brandenburger Technologieunternehmen Johanna Solar Technology GmbH den Zugang zur zukunftsträchtigen Dünnschicht-Technologie gesichert. Außerdem ist die aleo solar AG seit Anfang 2008 zu 50 Prozent in einem Joint Venture mit der Sunvim Group Co. Ltd. an der avim solar production Co. Ltd. zum Bau einer Solarmodul-Produktion in China beteiligt.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten