Kontakt
QR-Code für die aktuelle URL

Story Box-ID: 3896

BBDO Germany GmbH Königsallee 92 40212 Düsseldorf, Deutschland http://www.bbdo.de
Ansprechpartner:in Frau Christine Hannis +44 20 7616 3474
Logo der Firma BBDO Germany GmbH
BBDO Germany GmbH

Global study by Proximity Worldwide finds we’re sexier, more powerful and more deceitful online: what does this mean for brands?

(lifePR) (Düsseldorf, )
Proximity Worldwide has conducted global research into people’s online identities and behaviours, what motivates them and what it means for brands. The findings from 18 countries among frequent web users are intriguing. For example:
§ 66% think that people who spend a lot of time in virtual worlds probably have difficulty forming relationships in real life*
§ 59% say that visiting virtual worlds helps them understand more about themselves*
§ 56% say that spending time online changes the way you feel about the real world*
People feel and behave differently online. Of those who said that being online changed them:
§ 63% feel more adventurous
§ 55% feel more confident
§ 66% feel more deceitful
§ 64% feel braver
§ 53% feel sexier
§ 75% feel less stressed

There was good news for brands – overall 36% of women and 39% of men say that they actively welcome their favoured brands online. In France and Ireland almost half welcome favoured brands. 24% of respondents have already purchased brands as a result of virtual world interaction: men are more likely to have done so than women (27% to 21%).

Yet this posed a problem as well: the vast majority believe people would choose different brands to suit their different online identities.
The research found that brands often to fail to connect with people online because they do not understand how differently people behave. How do you communicate with the highflying lawyer who writes a blog in the name of an Irish bog monster? Or the sixteen year old playing at being thirtysomething Carrie Bradshaw on Bebo? Or the Assassin Elf in World of Warcraft?

Proximity Worldwide not only found the answers but identified seven steps guaranteed to ensure failure for brands online:
1.Playing ‘LogoCop’ with your brand
2.Being dull, boring or useless
3.Behaving exactly as you do offline
4.Hiding the truth
5.Believing there is a difference between human needs online and offline
6.Confusing ‘peer to peer’ with ‘targeting’
7.Assuming you have a right to be there
Für die oben stehenden Stories, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.
Wichtiger Hinweis:

Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH gestattet.

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten

Für die oben stehenden Stories, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.