Delticom AG Brühlstraße 11 30169 Hannover, Deutschland http://www.delti.com
Logo der Firma Delticom AG
Delticom AG

Delticom - Preliminary sales figures on 1st anniversary of IPO

Revenues up 34% in first nine months/ReifenDirekt.de 24% cheaper than high street retailers/More than 20,000 service partners worldwide

(lifePR) (Hannover, )
Delticom AG (German Securities Code (WKN) 514680, ISIN DE0005146807, ticker symbol DEX), Europe’s leading Internet tyre dealer, recorded revenues totaling EUR 146.1 million in the first nine months of fiscal year 2007 – according to preliminary figures. The company, which has been listed since October 26, 2006 – almost exactly one year – on the Frankfurt Stock Exchange's Prime Standard, has thus lifted its revenues by 34% compared to the Q3 2006 figure of EUR 108.9 million.

This growth has been driven by the strong tyre sales to end customers in Delticom's online shops, of which there are now 81. During the third quarter alone almost 190,000 customers made purchases from these online shops – bringing the total number of customers to 1.7 million. More than 20,000 partner workshops in Europe, North America and Asia fit the tyres bought online to the customers' cars. eCommerce revenues in the first nine months lifted to EUR 132,2 million – up 39% compared to the first nine months of 2006 (EUR 95.3 million). 91% of the total revenues were recorded in this segment (previous year: 88%). Revenues in the Wholesale division were up slightly year-on-year from EUR 13.6 million to EUR 13.9 million.

"Over the last months, Delticom has been successful in developing its eCommerce business – both in the fiscal year 2007 to date and since our IPO in October last year," commented Frank Schuhardt, Delticom AG's CFO, adding: "We are well prepared to face the coming winter tyre season. A representative study by the E-Commerce-Center (ECC) at the Institut für Handelsforschung (IfH - Institute for retail research) at Cologne University recently showed that our German online shop ReifenDirekt.de is around 24% cheaper on average for top-quality winter tyres than the other bricks-and-mortar tyre retailers in Germany. The Internet has become a widely recognized sales channel. Delticom's growth is in line with the trend: more and more tyres are being bought online."

Delticom AG will publish its full nine-month report for 2007 on November 21, 2007. In addition the Managing Board will present the company on November 12, 2007 at 9.00 am in Frankfurt at the German Equity Forum.

Delticom AG

Delticom wurde 1999 in Hannover gegründet und hat sich zum führenden Internet-Reifenhändler Europas entwickelt. Das Unternehmen bietet seinen Privat- und Geschäftskunden über seine 93 Online-Shops in 35 Ländern einen breiten Produktmix an, der sich aus Pkw-Reifen, Motorradreifen, LKW-Reifen, Busreifen, dazugehörigen Felgen, Kompletträdern (vormontierte Reifen auf Felgen), ausgesuchten Pkw-Ersatzteilen und Zubehör, Motorenöl und Batterien zusammensetzt.

Die Kunden der Delticom erhalten Informationen über Produkteigenschaften und Alternativen; sie profitieren von einem umfangreichen Warenangebot mit mehr als 100 Reifenmarken und über 25.000 Reifentypen. Geliefert wird je nach Kundenwunsch direkt an den Kunden, an einen der Servicepartner, d.h. Werkstätten, mit denen Delticom kooperiert und die eine Direktlieferung von Reifen an ihre Adresse zur Montage am Kundenfahrzeug ermöglichen, oder an eine andere gewünschte Lieferadresse. Des Weiteren verkauft Delticom im Geschäftsbereich Großhandel Reifen an Großhändler im In- und Ausland.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten