QR-Code für die aktuelle URL

Story Box-ID: 402158

Infront Sports & Media AG Grafenauweg 2 6304 Zug, Schweiz http://www.infrontsports.com
Ansprechpartner:in Frau Nike Möhle +41 41 723 15 15
Logo der Firma Infront Sports & Media AG
Infront Sports & Media AG

Actavis embraces global reach of IIHF Ice Hockey World Championship as Official Sponsor

Infront secures sponsorship agreement with the world's third-largest generic pharmaceutical company for 2013 and 2014 tournaments

(lifePR) (Zug, )
Infront Sports & Media, exclusive media and marketing partner to the International Ice Hockey Federation for the annual IIHF Ice Hockey World Championship, has secured an Official Sponsorship agreement with Actavis - the world's third-largest generic pharmaceutical company. The contract period lasts for two years starting with the 2013 event taking place in Stockholm and Helsinki (3-9 May) and also includes the 2014 event to be held in Minsk, Belarus (9-25 May).

Joining the Official Sponsor group, Actavis will receive a comprehensive rights package that includes exposure across all 64 games. Specifically, the package provides perimeter advertising in camera view, brand exposure on the official event homepage and in all print materials as well as attractive hospitality and promotional opportunities in and around the arenas.

Sponsorship involvement to strengthen brand identity

Taking advantage of the IIHF sponsorship opportunity was a strategic initiative of the brand, using the strength of the platform as a channel to advertise its newly introduced brand identity following a combination with the US pharmaceutical company Watson. ISA International Sports Agency, Buchs/Switzerland, brokered the sponsorship on behalf of Actavis.

Lars Ramneborn, Senior Vice President Europe of Actavis, said: "The rise in viewing figures and transmission time have convinced us that the IIHF Ice Hockey World Championship is an effective way of presenting our new brand identity to a large public with an excellent price-performance ratio and in a way that focuses on our target markets."

Cumulative audience increasing year by year

The appeal of the IIHF sponsorship platform is enhanced year on year, with Infront and the IIHF continuously exceeding previous benchmarks. In 2012, coverage was transmitted not only in established ice hockey nations, but also in new regions that all further extend the reach of the sport. In total, over 4,500 hours were broadcast into 114 countries, gauging a cumulative audience of more than 900 million around the globe.

Actavis will join long-term partner Škoda (car manufacturer) as the Official Main Sponsor alongside other Official Sponsors that include high profile companies such as Beiersdorf (Nivea for Men, face care), Henkel (Adhesives), Kyocera (document solutions), MegaFon (Russia's leading mobile operator), Nike (sports apparel), Ochota (Heineken Group, beer), Raiffeisen Bank International (banking), Tissot (watches and timing) and Zepter (consumer goods distributor) - many of them being involved for 10 years or more.

Bruno Marty, Infront's Executive Director Winter Sports, said: "As the biggest annual winter sports event worldwide, the IIHF Ice Hockey World Championship provides the perfect environment for brands from all industries to connect to their target groups and raise awareness of their profile on a global level. The extensive television outreach, coupled with brand integration in and around the ice rink - right at the heart of the action, provides wide spread impact and results."

Website Promotion

Website Promotion
Für die oben stehenden Storys, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.
Wichtiger Hinweis:

Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH gestattet.

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten

Für die oben stehenden Storys, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.