Lenzing AG Werkstraße 2 4860 Lenzing, Österreich http://www.lenzing.com

Lenzing general shareholders’ meeting approves dividend of EUR 14.00 per share

New chairman of the supervisory board Hermann Bell

(lifePR) (Lenzing, )
The General Shareholders' Meeting of Lenzing AG approved a dividend of EUR 14.00 per share for business year 2007 (2006: EUR 10.00). Dividend value date was set for 20 June 2008 and ex-dividend day for 16 June 2008.

Winfried Braumann, the designated managing director of B & C Holding GmbH, Vienna, is a new member elected to the supervisory board for the maximum term of five years according to the articles of association.

Andreas Schmidradner, investment manager at B & C Holding GmbH, Vienna, is the other new member elected to the supervisory board. He replaces Karl Schmutzer, who had returned his mandate on 1 February 2008, until the expiry of that mandate at the end of the general shareholders' meeting in 2012.

The expired supervisory board mandate of Hermann Bell was extended for two more years.

The constituent meeting of the supervisory board that followed the general shareholders' meeting elected Hermann Bell as chairman and Walter Lederer as his deputy.

Key Figures 2007:
Sales: EUR 1.26 bill.
Export share: 86%
Production capacity: 570,000 tons of fibers
Staff: 6,043

Lenzing AG

Die Lenzing Gruppe ist ein internationaler Konzern mit Sitz in Oberösterreich und Produktionsstätten in allen wichtigen Märkten sowie einem weltweiten Netz an Verkaufs- und Marketingbüros. Lenzing versorgt die globale Textil- und Nonwovens-Industrie mit Cellulosefasern und ist der führende Anbieter in vielen Business-to-Business Märkten - von Cellulosespezialfasern bis zu hochwertigen Kunststoff-Polymeren.

Das Unternehmen setzt mit Qualität und Innovationskraft Standards auf dem Gebiet der Man-made Cellulosefasern. Mit 70 Jahren Erfahrung in der Faserproduktion ist die Lenzing Gruppe der einzige Hersteller weltweit, der alle drei Generationen von Man-made Cellulosefasern - von der klassischen Viscose- über Modal- bis zur Lyocellfaser - unter einem Dach vereint. Der Erfolg der Lenzing Gruppe basiert auf einer konsequenten Kundenorientierung, gepaart mit Innovations-, Technologie- und Qualitätsführerschaft.

Lenzing bekennt sich zu den Grundsätzen nachhaltigen Wirtschaftens mit sehr hohen Umweltstandards.

Neben ihrem Kerngeschäft Fasern und dem Bereich Kunststoff ist die Lenzing Gruppe auch im Geschäftsfeld Anlagenbau und Engineering tätig.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten