Story Box-ID: 225064

Brody Associates GmbH Paul-Lincke-Ufer 20-22 10999 Berlin, Deutschland http://www.brody-associates.com
Ansprechpartner:in Herr Federico Markus Heise +49 30 97005683
Logo der Firma Brody Associates GmbH
Brody Associates GmbH

NIKE und Research Studios Berlin | Designproject

How to bring a brand into a room.

(lifePR) (Berlin, )
Research Studios Berlin developed a 3D interior design and communication project for NIKE. Based on quotes of testimonial Ariane Friedrich and on an art direction developed by RS Berlin the agency realized the interior design of her flat.

Do you want to know more? Look at the video: http://www.vimeo.com/22062551

or call:

Federico Markus Heise
Managing Director

Research Studios Berlin GmbH
Neville Brodys Netzwerk für visuelle Kommunikation
London | Berlin | Paris | Barcelona | Tokyo

NEUES REEL: www.vimeo.com/20195284

T +49 (0) 30 9700 5684
M +49 (0) 171 14 23 175
F +49 (0) 30 2 5931 6529
www.researchstudios.com

federico.heise@researchstudios.com

Brody Associates GmbH

Wir sind der Meinung, dass visuelle Kommunikation in Deutschland immer noch zu prozessorientiert ist. Es darf nicht nur um ein Regelwerk des Erlaubten und Nichterlaubten gehen, wenn wir über Markenführung sprechen.

Zudem hat sich die Bedeutung des Corporate Designs in den letzten Jahren stark geändert, da Marken zunehmend fremdgesteuert werden.
CD-Richtlinien können wir aufstellen, aber die Zielgruppen in den Markenmileus werden wir dadurch nicht vollständig beeinflussen können.

Auf Unternehmensseite bedeutet das, Mut zu haben, wieder mehr kreative Risiken einzugehen. Designagenturen hingegen sind wieder dort gefordert, wo sie ursprünglich herkommen: bei der Generierung von Ideen.

Die Research Studios mit Neville Brody arbeiten ausschließlich nach diesem Prinzip.
Brody wurde durch seine bahnbrechenden Arbeiten als Art Director für das Lifestyle Magazin THE FACE international bekannt, bevor er mit der Publikation “The Graphic Language of Neville Brody” eines der bis heute meist verkauften Grafikdesign Bücher publizierte. Im Jahr 2010 wurde Brody zum “Head of Communication Art & Design” am “Royal College of Art” in London bestellt.

We believe that visual communication in Germany is still too process-oriented. And we do not reduce branding to a set of rules governing what is allowed and what is not.
The meaning of corporate design has changed drastically over the past several years as brands become more and more controlled by external forces. We can create corporate design guidelines, but we will never be able to control target groups in the brand milieus completely.

For companies that means having the courage to take more and bigger creative risks. Design agencies, on the other hand, face the challenge of returning to where they came from: generating ideas.

Research Studios with Neville Brody work solely on this principle.
Brody attracted international acclaim for his pioneering work as the art director for the lifestyle magazine THE FACE before publishing “The Graphic Language of Neville Brody”, one of the biggest-selling graphic design books of all time. In 2010 Brody was appointed the head of communication art and design at the Royal College of Art in London.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten